12-16.04. 2020
Temat tygodnia: Z KULTURĄ ZA PAN BRAT
CELE OGÓLNE:
-rozumienie znaczenia uczuć w życiu człowieka,
-ćwiczenie radzenia sobie z przykrymi uczuciami
-poszerzanie wiedzy na temat kina, teatru,galerii,baletu.
KOCHANE MOJE SERDUSZKA , PRZED NAUKĄ ZAWSZE JEST CHWILA PRZYJEMNOŚCI!
Zadanie na każdy dzień to: nasza taneczna powitanka RUCH TO ZDROWIE !!!
Do naszego tańca powitalnego nasza ulubiona piosenka: TGD
Pamiętamy przed jedzeniem zawsze myjemy rączki poposiłku też !! 🙂
Podstawa programowa:I1,I2,I5,I7,II2,II4,II6,III2,III4,III5,III7,III9,IV1,IV5,IV15,IV19,IV21
PONIEDZIAŁEK: PRZEDSZKOLNA DRAMA
- Serduszka dopiero wstaliście więc zaczynamy od czynności samoobsługowych: składamy swoją piżamkę, idziemy do łazienki myjemy buzię, ząbki, rączki. Teraz możecie pomóc rodzicom w przygotowaniu śniadania
- Teraz po śniadaniu chwila na mały relaks i zabawę Twoimi ulubionymi zabawkami. Po zakończonej zabawie posprzątaj i posegreguj swoje zabawki.
- Drodzy rodzice zapraszam do wspólnej zabawy z dziećmi. Rodzic staje przed dzieckiem i pokazuje różne emocje (np. radość, zaskoczenie, złość, smutek), wykorzystując do tego celu mimikę twarzy, postawę ciała i gesty. Dziecko mówi, czy to, co wyraża rodzic, jest przyjemne czy nieprzyjemne i próbują nazwać poszczególne stany.
4. Praca plastyczna pt. ,,Moja złość”- wyrażanie złości za pomocą rysunku. Rozmawiamy z dzieckiem o sytuacjach jakie je złoszczą. Następnie dzieci rysują złość, używając dowolnych kolorów. Rodzic również może pokazać swój przykład wyrażania złości za pomocą rysunku.
5. Zgadnij jakie to figury geometryczne 🙂 UDAŁO SIĘ, BRAWO !!!!
6. Zabawa ruchowa utrwalająca znajmość części ciała.
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
7. Zabawa orientacyjno porządkowa ,,Na miejsca”. Proszę ustawić dwa krzesełka obok siebie przed ekranem telewizora, gdy usłyszymy muzykę filmową siadamy na krześle przodem do ekranu .Gdy muzyka milknie, chodzimy wkoło krzeseł.
8. Jak powstaje film? Zobacz sam 🙂
SERDUSZKA PAMIĘTAJCIE RUCH TO ZDROWIE !!!
ZAPRASZAM do naszego tańca powitalnego nasza ulubiona piosenka: TGD
Pamiętamy DBAJ O HIGIENĘ PRZED I PO POSIŁAKCH MYJ RĄCZKI !! 🙂
WTOREK: W TEATRZE.
- Jak powstaje spektaktl?
- Co nie pasuje-zaznacz obrazek, który nie pasuje do reszty.
3.Zrób jak ja- powtarzanie sekwencji ruchów.
Dziecko chodzi po dywanie powoli. Gdy rodzic mówi: Zrób jak ja! – zatrzymują się i wykonują polecenie (klaskanie; tupanie; klaśnij – tupnij; tupnij – tupnij naprzemiennie nogami; podskocz – tupnij).
4. Wirtualny spacer po teatrze:)
5. Zabawa- ,,Złap piłeczkę”. Rodzic siada z dzieckiem naprzeciw siebie, nogi rozłożone na bok. Dziecko stara się turlać piłeczkę naprzeciwko do rodzica, przyciągając maksymalnie tłów do dywanu. Wypycha piłkę i siada z wyprostowanymi plecami.
6. „Kino i teatr” – zasady zachowania . Rodzic opowiada dziecku o różnicach i podobieństwach między kinem i teatrem. Do kina i teatru kupujemy bilety . W kinie możemy jeść i pić, ale w teatrze robimy to tylko podczas przerwy. W kinie nie bijemy brawa na koniec filmu, a w teatrze bijemy aktorom brawo.
KOCHANI już wiecie, że RUCH TO ZDROWIE !!!
Zapraszam do naszego tańca powitalnego nasza ulubiona piosenka: TGD
PAMIETAJCIE o higienie i myciu rączek !! 🙂
ŚRODA:W KINIE
1. Serduszka dopiero wstaliście więc zaczynamy od czynności samoobsługowych: składamy swoją piżamkę, idziemy do łazienki myjemy buzię, ząbki, rączki. Teraz możecie pomóc rodzicom w przygotowaniu śniadania.
2. „Zwinne paluszki” – usprawnianie stóp. Rodzic rozkłada w pooju cienki kocyk. Dziecko biega na boso wokół kocyka. Na klaśnięcie zatrzymuje się i palcami stopy zwija kocyk.
Ćwiczenie powtarzamy
3. A teraz czas na przypomnienie sobie naszej piosenki 🙂 „Była sobie żabka mała”
A. Była sobie żabka mała. RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
która mamy nie słuchała. RE-RE, KUM-KUM, bęc.
5.Praca plastyczna ( potrzebne nam będzie, farbki, klej, słomka). Dzieci wydmuchują przez słomkę krople farby (po wyschnięciu to będą postaci na ekranie TV), doklejają im oczy, dorysowują elementy ciała. Możemy poprosić dzieci o wymyślenie imion dla stworków.
- Teraz czas na relaks 🙂 😉
JESTEM Z CIEBIE DUMNA :*
KOCHANI PRZED NAUKĄ ZAWSZE JEST CHWILA PRZYJEMNOŚCI!
Zadanie na każdy dzień to: nasza taneczna powitanka RUCH TO ZDROWIE !!!
Do naszego tańca powitalnego nasza ulubiona piosenka: TGD
Pamiętamy przed i po posiłku dbamy o swoją higienę, myjemy rączki !! 🙂
CZWARTEK: BALET
1.Serduszka dopiero wstaliście więc zaczynamy od czynności samoobsługowych: składamy swoją piżamkę, idziemy do łazienki myjemy buzię, ząbki, rączki. Teraz możecie pomóc rodzicom w przygotowaniu śniadania.
- „Ważny instrument w balecie” – poznanie skrzypiec. Rodzic odtwarza utwór – skrzypce . Jeśli dziecko nie odgadnie, co to za instrument. Rodzic imituje ruchy smyczka. Wspólnie omawiają wygląd instrumentu.
3. BUDOWA SKRZYPIEC
4. BALET 🙂
5. Nakarm stworka – dopasuj kształty
https://pisupisu.pl/przedszkole/ksztalty
:
BRAWO!! TERAZ CZASNA SPACER 🙂
KOCHANI PRZED NAUKĄ ZAWSZE JEST CHWILA PRZYJEMNOŚCI!
Zadanie na każdy dzień to: nasza taneczna powitanka RUCH TO ZDROWIE !!!
Do naszego tańca powitalnego nasza ulubiona piosenka: TGD
Pamiętamy przed i po posiłku dbamy o swoją higienę, myjemy rączki !! 🙂
PIĄTEK: W GALERII
1.Serduszka dopiero wstaliście więc zaczynamy od czynności samoobsługowych: składamy swoją piżamkę, idziemy do łazienki myjemy buzię, ząbki, rączki. Teraz możecie pomóc rodzicom w przygotowaniu śniadania.
3. MALARZ -film edukacyjny.
4.„Na obrazie” – zabawa ruchowa. Dziecko biegają po pokoju, na hasło: Maluję! – zatrzymuje się w dowolnej pozie, rodzic udaje krótką chwilę, że szkicuje te pozy jak malarz. Na klaśnięcie dziecko biegają dalej. Zabawę powtarzamy .
5. Kiedy używamy przedmiotu z obrazka? W lecie czy w zimie?
https://pisupisu.pl/przedszkole/lato-zima
6. Wirtualny spacer MUZEUM SZTUKI W WARSZAWIE
BRAWO!! TERAZ CZAS NA SPACER 🙂
06.04 – 09.04.2021r.
Temat tygodnia: Witaj, wiosno!
CELE OGÓLNE:
– dostrzeganie w otoczeniu oznak wczesnej wiosny – rozpoznawanie i podawanie
nazw pierwszych przejawów wiosny, poszerzanie słownika o określenia: miękkie, miłe, puszyste; rozumienie wieloznaczności słowa: kotki
– rozpoznawanie i podawanie nazw ptaków: skowronka, bociana, jaskółki; doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej
-rozpoznawanie i podawanie nazw emocji; zapoznanie z wyglądem
i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów: krokusów, tulipanów, hiacyntów
-wzbogacanie wiedzy na temat polskich zwyczajów ludowych – topienie
Marzanny; rozwijanie ekspresji plastycznej;
-wdrażanie do zdrowego stylu życia – ruch, właściwe odżywianie; wyjaśnienie
znaczenia spożywania szczypiorku dla zachowania dobrego zdrowia
1. Rozwijamy sprawność fizyczną
Ćwiczenia poranne na cały tydzień (wykonuj je w podanej kolejności ):
1. „Wypychanie sufitu” dziecko wyciąga głowę w górę , rozluźnia mięśnie szyi
2. „Muchy” dziecko dowolnymi ruchami ramion stara się odgonić nadlatujące muchy.
3. „Łapanie motyli” dziecko wykonuje skręt tułowia w prawo i w lewo z klaśnięciem w dłonie na wysokości barków.
4. „Wylewanie wody z ucha” dziecko wykonuje podskoki jednonóż z głową pochyloną w bok na jednej i na drugiej nodze.
5. Głębokie wdechy nosem wraz ze wznosem ramion w górę, wydech ustami i opuszczenie ramion.
06.04.2021 Wtorek: Temat: Witamy powracające ptaki
1. Hej, zielona żabko – osłuchanie z piosenką i zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence. Dziecko słucha
uważnie tekstu i melodii piosenki. Rodzic zadaje pytania: O jakich zwierzątkach jest piosenka?; Jak porusza się żabka?; Jak porusza się rybka?; Jak porusza się pszczółka? Następnie rodzic włącza ponownie nagranie i wspólnie próbują śpiewać. Między zwrotkami wykonują odpowiednie ruchy.
Hej, zielona żabko,
Miło poznać cię.
Ładnie sobie skaczesz.
Skakać naucz mnie.
Hej, złota rybko,
Miło poznać cię.
Ładnie sobie pływasz,
Pływać naucz mnie.
Hej, żółta pszczoło,
Miło poznać cię.
Ładnie sobie fruwasz,
Fruwać naucz mnie.
2. Wiosna idzie – uważne słuchanie wiersza E. Szelburg-Zarembiny. Dziecko z uwagą słucha wiersza
czytanego przez rodzica. Podczas czytania rodzic prezentuje zdjęcia ptaków, o których jest mowa w wierszu.
SKOWRONEK
Przyleciały skowroneczki
z radosną nowiną,
zaśpiewały, zawołały
ponad oziminą:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Śniegi w polu giną!
BOCIAN
Przyleciały bocianiska
w bielutkich kapotach,
klekotały, ogłaszały
na wysokich płotach:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Po łąkowych błotach!
JASKÓŁKA
Przyleciały jaskółeczki
kołem, kołujące,
figlowały, świergotały
radośnie krzyczące:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Prowadzi ją słońce.
Rodzic pyta: Jakie ptaki występowały w wierszu?; Co robiły te ptaki?; Kto prowadził wiosnę?. Rodzic pokazuje dziecku obrazki jaskółki, bociana, skowronka i wspólnie omawiają ich wygląd.
3.„Co to za ptak?” – zabawa słuchowa połączona z analizą sylabową. Dziecko słucha uważnie
nagranych głosów ptasich. Nazwę ptaka mówi sylabizując, wyklaskując każdą sylabę.
– Skowronek – SKOW – RO – NEK
– Bocian – BO – CIAN
– Jaskółka – JA – SKÓŁ – KA
4. „Ptasie zagadki” – rozwiązywanie zagadek o ptakach E. Stadtmüller i Z. Dmitrocy. Dziecko rozwiązuje zagadki, wskazuje zdjęcia przedstawiające odpowiednie ptaki.
Elegantką jest wśród ptaków,
bo ciągle fruwa we fraku.
Zwiastuje koniec zimy,
choć „pierwsza wiosny nie czyni”.
(jaskółka)
Przyleciał z Afryki
z wesołym klekotem:
– Witajcie kochani,|
już jestem z powrotem!
(bocian)
Ten wspaniały śpiewak
Zrywa się o świcie,
Żeby ludziom w polu
Uprzyjemniać życie.
(skowronek)
5. Bocian – Praca techniczna. Potrzebna: długa wykałaczka lub patyczek, 4 waciki kosmetyczne okrągłe, kawałek czarnej i czerwonej kartki, klej, czarny mazak. Rodzic wycina 2 skrzydełka bociana z czarnego papieru oraz trójkątny dziób i 2 prostokątne nogi z czerwonej kartki. Dziecko skleja poszczególne elementy ze sobą zaczynając od sklejenia wacików na patyczku. Przykleja nogi i dziób, mazakiem robi oczko z dwóch stron.
07.04.2021 Środa: Temat: Pierwsze kwiaty
1. Zwiastuny wiosny – rozpoznajemy kwiaty https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg
2. „Tulipan” – czytanie globalne wyrazu tulipan. Rodzic prezentuje zdjęcie tulipana, a dziecko dzieli nazwę na sylaby i liczy je, ile ich jest. Następnie rodzic pokazuje napis tulipan pod zdjęciem. Rys. 1 z załącznika
3. Jak pięknie jest na świecie – wysłuchanie i analiza treści wiersza.
Jak pięknie jest na świecie
Dominika Niemiec
Nie mogę uwierzyć, jak pięknie jest na świecie.
Wszystko się zieleni, obsypuje kwieciem.
Nastała wiosna, budzi się wszystko do życia.
Małe przebiśniegi wychodzą z ukrycia.
Radość w głośnych ptasich ćwierkaniach – ĆWIR! ĆWIR! – wybrzmiewa.
Szczęśliwe są młode listki wzrastające na krzewach.
Jest słonecznie, pachnąco, otoczenie pięknieje.
A ja spacerując po parku, z radości się śmieję.
Rozmowa z dzieckiem w oparciu o tekst utworu. Rodzic pyta: Jaka pora roku opisywana jest w wierszu?;
Jak wygląda świat?; Czy podoba wam się ta pora roku?; Dlaczego świat wiosną jest piękny?; Co robił
bohater w wierszu?; Jak się czuł?; Jak wy się czujecie, gdy wiosną spacerujecie po parku? Emocje –powtórzenie: jakie możemy odczuwać emocje, dziecko stara się pokazać podane emocje.
4. „Pierwsze wiosenne kwiaty” – zabawa dydaktyczna. Rodzic prezentuje dziecku zdjęcia kwiatów z podpisami. Dziecko opisuje ich wygląd, podaje nazwy. Następnie pokazuje trzy takie same zdjęcia, ale bez napisów, oraz ich nazwy tych kwiatów: tulipan, krokus, hiacynt. Dziecko łączy napisy ze zdjęciami. Rys. 2 z załącznika.
5. „Hiacynt” – praca plastyczna. Rodzic pokazuje dziecku prawdziwy kwiat lub pokazany na zdjęciu. Prosi,
by uważnie mu się przyjrzał. Potrzebna kartka A4 biała, fioletowa lub różowa bibuła, klej oraz zielona farba. Dziecko pod okiem rodzica stara się na kartce namalować zieloną farbą łodygę i liście kwiatu. Z bibuły robi kulki, następnie przykleja je tak aby przypominały kwiat – hiacynt.
08.04.2021 Czwartek: Temat: Witaj, wiosno!
1. „Wiosenne zgaduj-zgadula” – rozwiązywanie zagadek E. Stadtmüller i Z. Dmitrocy. Dziecko rozwiązuje zagadki. Następnie wybiera ich rozwiązania spośród obrazków. Mogą dokonać analizy sylabowej nazw obrazków. Rys 3 z załącznika
Idzie ku nam po łąkach
i cała jest w skowronkach.
W jaskółkach i w słowikach,
i w słońca ciepłych promykach.
(wiosna)
Szaro-bure kotki,
które wczesną wiosną
na gałązkach wierzby
nad potokiem rosną.
(bazie)
Te wiosenne kryją w sobie
listeczki lub kwiatki.
Te słodziutkie – nadzienie
z pysznej marmoladki.
(pączki)
Gdy ją gospodyni
z łupinek obiera,
często z jej powodu
łzy z oczu wyciera.
(cebula)
Mały, szary ptaszek.
Krótki ma dziób, niedługi ogonek.
Wiosną radośnie swym śpiewem wita dzionek.
(skowronek)
2.„Jak kiedyś ludzie wyganiali zimę?” – rozmowa kierowana na temat ludowej tradycji topienia Marzanny.
– Filmik o obrzędzie żegnania zimy https://www.youtube.com/watch?v=1Q2lpbSCl9M
– Piosenka o MARZANNIE https://www.youtube.com/watch?v=Zt-Ce4NiET0
3. Portret Wiosny – słuchanie wiersza D. Gellner.
Oto wiosna na obrazku.
Grzeje uszy
w słońca blasku.
Kwiat jej zakwitł
na sukience,
i na ręce.
Szpak jej w bucie
gniazdo uwił
choć o gnieździe
nic nie mówił.
A na palcu
siadł skowronek
i wygląda
jak pierścionek.
4. Kolorowe bąbelki – eksperyment. http://maluchwdomu.pl/2015/11/kolorowe-babelki.html
5. Liczymy kwiaty – zabawa matematyczna na świeżym powietrzu. Liczymy napotkane kwiaty podczas spaceru. Zwracamy uwagę na oznaki wiosny i poznane nam już kwiaty.
6. Portret Pani Wiosny – Praca plastyczna. Kartka papieru A4 biała, kredki, szablon koła stworzony przez rodzica. Dziecko odrysowuje koło od szablonu – głowa Pani Wiosny, resztę portretu wykonuje sam pamiętając o elementach twarzy.
09.04.2020 Piątek: Temat: Zdrowie na wiosnę
1. Piosenka Maszeruje wiosna – dziecko stara się naśladować treść piosenki ruchem. https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw
2. „Jak to wiosną bywa” – zajęcia z profilaktyki logopedycznej. Dziecko wykonuje ćwiczenia narządów
artykulacyjnych. Rodzic wymienia zwiastuny wiosny, a dziecko wykonuje określoną czynność: Słońce – uśmiecha się; Chmury – nadyma policzki; Wiatr – wciąga powietrze nosem, wydycha ustami; Budzący
się niedźwiedź – ziewa, rozciąga się; Kapiąca woda z sopli – klaszcze.
3. Zestaw ćwiczeń ruchowych
-„Bociany” – dziecko porusza się po obwodzie koła, naśladując bociana. Unosi kolana wysoko,
Klaszcze w dłonie prostymi rękami i krzyczy „kle, kle, kle”.
– „Żabki” – dziecko ustawia się na linii, wykonuje przysiad, ręce umieszcza między stopami, naśladuje
skaczące żabki.
– „W poszukiwaniu wiosny” – dziecko siedzi na hasła rodzica., np. Motylek, Mucha, Myszka rusza
się lub wydaje głos jak zwierzę, którego nazwę usłyszy.
– „Skaczące koniki polne” – dziecko naśladuje skaczące koniki, wykonując duże susy.
4. Hej, zielona żabko – zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence. https://www.youtube.com/watch?v=GjAj8QALmv0
5. Wiosenne zwiastuny – łączenie w pary. Rys. 4
6. Szczypiorek – słuchanie wiersza D. Gellnerowej. Dziecko po wysłuchaniu wiersza ogląda szczypiorek,
próbuje go, wącha i dzieli się swoimi spostrzeżeniami. Rodzic mówi, dlaczego należy jeść szczypiorek.
„Szczypiorek” – Danuta Gellnerowa
Włożyłam do ziemi cebulę
w zeszły wtorek,
teraz mam w doniczce
zielony szczypiorek.
Jeżeli przyjdziecie
do mnie mili goście,
to mnie o szczypiorek
zielony poproście.
7. „Zdrowe kanapki” – wykonanie i degustacja kanapek ze szczypiorkiem. Rodzic przypomina dziecku o zasadach higieny i bezpieczeństwa podczas pracy. Rodzic przypomina, jakie znaczenie dla zdrowia ma
jedzenie szczypiorku oraz ogólnie warzyw. Dziecko miesza twarożek ze śmietaną, a następnie sam
komponuje wiosenne kanapki. Po wykonaniu kanapek następuje ich degustacja.
29.03.-01.04. 2020
Temat tygodnia: WIELKANOC
CELE OGÓLNE:
-zapoznanie dzieci z tradycjami wielkanocnymi
-zapoznanie z nazwą pisanka,kraszanka
-rozwijanie zdolności plastycznych,
-zapoznanie ze zwierzętami mieszkającymi na wsi
KOCHANE MOJE SERDUSZKA , PRZED NAUKĄ ZAWSZE JEST CHWILA PRZYJEMNOŚCI!
Zadanie na każdy dzień to: nasza taneczna powitanka RUCH TO ZDROWIE !!!
Do naszego tańca powitalnego nasza ulubiona piosenka: TGD
Pamiętamy przed jedzeniem zawsze myjemy rączki poposiłku też !! 🙂
Podstawa programowa:I 1,2, 3, 4, 5,6, 7.,II 1,2, 4, 6,7,9, 11., III 4, 7, 8, IV 1, 2, 5, 7,8, 12,18
PONIEDZIAŁEK: Grześ polubił wieś
1. Serduszka dopiero wstaliście więc zaczynamy od czynności samoobsługowych: składamy swoją piżamkę, idziemy do łazienki myjemy buzię, ząbki, rączki. Teraz możecie pomóc rodzicom w przygotowaniu śniadania.
2. Teraz po śniadanku chwila na mały relaks i zabawę twoimi ulubionymi zabawkami.Po zakończonej zabawie posprzątaj i posegreguj swoje zabawki.
3.Kogo spotkaliśmy na wsi? Proszę zobacz i wysłuchaj informacji z filmiku.
4. Zabawa poszukiwawcza „Gdzie jest kogut?” -zabawa typu ciepło – zimno. Przed zabawą przypominamy jej zasady. Zamykamy oczy a w tym czasie mamusia lub tatuś chowa koguta-zabawkę w pokoju. Nasze serducho szuka zabawki zgodnie ze wskazówkami rodzica.
5.Zgadnij jakie to figury geometryczne 🙂 Wierzę w Ciebie !! Brawo doskonale.
6. Teraz czas na kolorowanie.
BRAWO JESTEM Z CIEBIE BARDZO DUMNA 🙂
TERAZ CZAS NA SPACER 🙂 MIŁEGO DNIA MOJE SERDUSZKA 🙂
SERDUSZKA PAMIĘTAJCIE RUCH TO ZDROWIE !!!
ZAPRASZAM do naszego tańca powitalnego nasza ulubiona piosenka: TGD
Pamiętamy DBAJ O HIGIENĘ PRZEDI PO POSIŁAKCH MYJ RĄCZKI !! 🙂
WTOREK: Skąd się wzięła pisanka
1. Zapoznanie z tradycją 🙂
2. A teraz proszę wykonaj pracę plastyczną .
TRZYMAM MOCNO KCIUKI:)
3. A teraz to co lubicie 🙂 TAŃCE :):):) „SIEMA”
4. A teraz poćwiczymy pamięć 🙂 proszę naucz się na pamięć wierszyka .
Wczoraj kury tak gdakały,
nasze jajka oszalały.
Malowały się w paseczki
i w kółeczka i wstążeczki.
Teraz wszystkie krzyczą – hura hura
wesołego Alleluja!
GRATULACJE !!!! MOJE SERDUSZKO JESTEM Z CIEBIE DUMNA 🙂
KOCHANI już wiecie, że RUCH TO ZDROWIE !!!
Zapraszam do naszego tańca powitalnego nasza ulubiona piosenka: TGD
PAMIETAJCIE o higienie i myciu rączek !! 🙂
ŚRODA:Mamy i ich dzieci
1. Serduszka dopiero wstaliście więc zaczynamy od czynności samoobsługowych: składamy swoją piżamkę, idziemy do łazienki myjemy buzię, ząbki, rączki. Teraz możecie pomóc rodzicom w przygotowaniu śniadania.
2. „Jaka jest moja mamusia?” – praca plastyczna. Proszę namaluj swoją mamusię tak jak potrafisz a wiem ,że wspaniale to zrobisz. Trzymam mocno kciuki.
3. A teraz czas na przypomnienie naszej piosenki 🙂 „Była sobie żabka mała”.
A. Była sobie żabka mała. RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
która mamy nie słuchała. RE-RE, KUM-KUM, bęc.
B. Na spacery wychodziła RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
innym żabkom się dziwiła. RE-RE, KUM-KUM, bęc.
C. Ostrzegała ją mamusia RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
by zważała na bociusia RE-RE, KUM-KUM, bęc.
D. Jedna drugiej w ucho kwacze RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
jak ta mała pięknie skacze RE-RE, KUM-KUM, bęc.
E. Zjadła żabka 7 muszek RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
i na trawie kładzie brzuszek RE-RE, KUM-KUM, bęc.
F. Przyszedł bocian niespodzianie RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
połknął żabke na śniadanie RE-RE, KUM-KUM, bęc.
G.Teraz wszystkie żabki płaczą RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
że jej więcej nie zobaczą RE-RE,KUM-KUM, bęc
H. Tej piosenki morał znamy RE-RE,KUM-KUM RE-RE,KUM-KUM trzeba zawsze słuchac mamy RE-RE,KUM-KUM, bęc
PIĘKNIE ŚPIEWASZ BRAWO!!! :):):)
4. A teraz chwila na spacerek i zabawę na świeżym powietrzu. 🙂
Ubieramy się samodzielnie 🙂
JESTEM Z CIEBIE DUMNA :*
KOCHANI PRZED NAUKĄ ZAWSZE JEST CHWILA PRZYJEMNOŚCI!
Zadanie na każdy dzień to: nasza taneczna powitanka RUCH TO ZDROWIE !!!
Do naszego tańca powitalnego nasza ulubiona piosenka: TGD
Pamiętamy przed i po posiłku dbamy o swoją higienę, myjemy rączki !! 🙂
CZWARTEK: Puszysty kotek lubi motek
1.Serduszka dopiero wstaliście więc zaczynamy od czynności samoobsługowych: składamy swoją piżamkę, idziemy do łazienki myjemy buzię, ząbki, rączki. Teraz możecie pomóc rodzicom w przygotowaniu śniadania.
2. Rysowanie KOTKA według wierszyka. Bardzo proszę rodziców o wsparcie:)
Tu kółeczko, tu kółeczko. (kreślenie kółeczek na wysokości oczu)
Tu małe usteczka. (rysowanie uśmiechu)
To o kotku z czarną łatką (wskazuje na siebie)
krótka jest bajeczka.
Tu wąsiki, (rysuje wąsy palcami wskazującymi)
tu ogonek, (pokazuje ręką z tyłu długi ogon)
uszka dwa. (przykłada piąstki do głowy)
Małe łapki i pazurki kotek ma. (dłonie na wysokości oczu – drapią )
BRAWO JESTEM Z CIEBIE DUMNA 🙂
3. A teraz proszę tak jak w wierszyku wyżej naśladuj ruchy kotka. 🙂
BRAWO SUPER cI TO WYSZŁO !! 🙂
4. Proszę teraz opisz rysunek swojego kotka ( utrwalenie kolorów ).
5.Chwila na piosenkę 🙂 Śpiewające Brzdące – Kotek .
:
Wielkanocną radość ślę dla Ciebie dziś,
którą śpiewa każdy ptak, kwiat i liść,
którą wiosna niesie dla każdego z nas
Z cudem Zmartwychwstania w ten niezwykły czas.
Wielkanocne szczęście ślę w piosence Ci,
niechaj rozpromieni Twoje troski i łzy,
niechaj w Twoje serce Wielkanocna pieśń,
wniesie wielką radość i nadziei treść.
Wielkanocne Święta niechaj w domu Twym
rozgoszczą się Zmartwychwstania blaskiem i spokojem,
niech się wszystkie serca miłością podzielą
Wielkanocną pieśnią , cudem i nadzieją.
Pięknych i Radosnych
Świąt Wielkanocnych 🙂